Hoelang moet je herstellen van carpaaltunnelsyndroom operatie, voordat je de hand weer optimaal mag gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan weken duren. Je mag de pols absoluut niet overbelasten. Langzamerhand kun je meer dingen gaan doen, maar wees voorzichtig. Better save then sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader kon na 2 weken weer bijna alles zelfstandig doen (is maar goed ook, op eigen verzoek heeft hij zijn beide handen tegelijk laten doen, onder het mom van: ook als je de hand niet opereert kan ik er niets mee doen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan wat je onder het woord herstellen verstaat. Als men weer op de oude voet verder gaat leven dat is de kans groot dat de klachten weer terug komen, wat ook in veel gevallen gebeurt. Je bent pas herstelt als je de pols/hand pijnvrij kan gebruiken en de oorzaak van het probleem aangepakt hebt.

Factoren die dergelijke klachten veroorzaken zijn te veel repeterende bewegingen, te weinig lichaamsbeweging, alcholgebruik en de pols/hand overbelasten. Om de pols weer in conditie te brengen is fysiotherapie vaak aan te raden.

Gr. Simon
www.optimaalsporten.nl