Ik woon al jaren in het buitenland en ben niet meer ingeschreven in Nederland. Mag Ik een loterij starten om mijn koophuis in Nederland te verloten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Je mag niet zomaar een loterij organiseren, daarvoor moet je aan allerlei eisen voldoen, zoals dat de opbrengst voor tenminste 50 % naar een goed doel gaat (zie link hieronder). Aangezien dat in jouw geval niet zo is, krijg je geen vergunning om een loterij te organiseren.

Als je wel van plan bent om de opbrengst ten nutte van een goed doel te laten komen, zou je het kunnen proberen. Anders lijkt het me verstandiger om je huis verkopen of te schenken aan een goed doel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zondermeer. Het starten van een loterij is nagenoeg uitgesloten omdat er in Nederland strenge wetgeving is ten aanzien van loterijen. Zie ook bijgevoegde link.

Een beter optie is een vrijwillige veiling. Uw NVM makelaar kan u daar meer over vertellen. De veilingen staan onder toezicht van notarissen.

Het kan slim zijn om een regulier verkooptraject op te starten en gelijktijdig een veiling te organiseren en een sociale media campagne te organiseren. Wat wel erg belangrijk is, is dat u goed kijkt hoe u gaat veilen.

Er zijn tientallen commerciële bedrijven die u graag zouden willen helpen, maar probeer vooral te kiezen voor een bedrijf dat uw woning breed in de media zet. Dat zijn vaak niet goedkope opties, maar wat is uiteindelijk duurder; een goedkope veiling waar niemand op af komt, of een duurdere veiling waarbij uw woning onder de aandacht van mensen (kopers) komt zodat hij wordt verkocht ?